Drobečková navigace

Od zásahu na ples a zpět aneb dobráci umí opravdu vše

| |

Když se řekne dobrovolní hasiči, většina lidí vidí červené auto s majákem a skupinu lidí v zásahovém, kteří obětují svůj volný čas ve prospěch pomoci druhým. Občas se ale proměňují v plánovače velkolepých kulturních akcí.

Zpět

Jednou z největších akcí roku, jakou mají pod palcem právě dobrovolní hasiči jsou hasičské plesy. Vyzdobený sál, příjemná hudba, tombola a vidina dokonale užitého večera s přáteli, kteří jsou pro mnohé druhou rodinou.

Na to, jak se takový ples plánuje a co vše vlastně musí hasiči pro tento báječný den zajistit jsme se zeptali starosty sboru dobrovolných hasičů Litoměřice, Jirky Zvolského.

Jak Vás vlastně napadlo takovou akci uspořádat?

Jezdívali jsme každý rok na ples ke kolegům do Terezína, až nás tenkrát, v roce 2010, napadlo uspořádat vlastní. Jen prostě další večer pro potěšení, který si všichni užijeme. První ples jsme pak uskutečnili v roce 2011, takže jsme měli prakticky rok na to, abychom si sestavili tým a vše naplánovali.

Jiří Zvolský, starosta SDH Litoměřice

Teď budete mít 10. ples pořádaný vlastními silami. Co všechno bylo potřeba zařídit aby se taková akce mohla uskutečnit?

V první řadě je třeba mít k dispozici nějaký sál, kde by se dal ples uspořádat. My jsme si tenkrát vybrali sál na Kolibě v Litoměřicích, kde vlasně proběhly všechny naše plesy. Potom datum, tak aby se nekryl s žádným dalším hasičským plesem v okolí. Další důležitý článek je kapela. Ty jsme v průběhu plesu vystřídali celkem tři. Letos nám bude hrát kapela Relax. Ke kapele patří zaplacení poplatku za autorská práva při reprodukci hudby. Nejvíce času asi zabere tombola. Sehnat jí, udělat balíčky, připravit lístky. Vytvořit vstupenky. Je to spousta stresu.

Kolik lidí je aktivně zapojených do realizace a kolik času zabere naplánovat takovou akci?

Celkem se nás aktivně podílí 6 ze sboru. Tombolu většinou pomohou zajistit i další členové. Ze začátku jsme připravovali ples i 8 měsíců. Teď už je to méně. Hlavně prostor a kapelu máme většinou domluvenou už od předchozího plesu.

Letošní ples se uskuteční 18.2. tedy na již zmíněném sále hotelu Koliba v Litoměřicích. Je ještě něco co je třeba zařídit?

Tak vesměs je vše důležité pro konání plesu zařízené. Už se jen dokončuje tombola a prodávají se lístky. Tak snad se vše vydaří a proběhne jak má. Pak už zbývá si jen užít si večer.

Děkujeme za objasnění v rámci zařizování takové akce a budeme držet palce, ať vše dobře dopadne a samožřejmě prosíme o lístky :)

Ples však není jedinou kulturní akcí, kterou zaštiťují právě dobrovolní hasiči. Na plesy navazují masopusty, stavění májek, pálení čarodějnic, dětské dny či rozloučení s prázdninami. Do toho všeho občas skočí nějaké výročí sboru nebo jiné individuální akce.

Dobrovolní hasiči se mnohdy starají o veškeré kulturní vyžití v obcích a do toho zvládají i mládež a fuknce, ke kterým byly v obcích hasiči založeni.

Myslím, že jsem zatím nepotkala zajímavější lidi než právě dobrovolné hasiče :)

Zpět

Další zprávy: hasičovo, Ústecký