Drobečková navigace

V Dräger mění techniku na „techniku pro život“

| |

Před pár týdny proběhl veletrh Interschutz, a firma Dräger, která je na českém a slovenském trhu jedním z předních dodavatelů hasičské techniky, na něm nemohla chybět.

Zpět

V rámci veletrhu se nám podařilo vyzpovídat Ing. Libora Nováka, výkonného ředitele společnosti Dräger CZ&SK.

Pane Nováku, proč by si měl zákazník vybrat produkty od firmy Dräger?

Zmínil bych dva důvody. V první řadě dlouholetá historie a zkušenost společnosti kdy již nyní jsou naše produkty na špičkové úrovni. Nicméně stále pracujeme na dalším vývoji. Je třeba jít stále dál. Cílíme na lepší uživatelský komfort, odolnější a příjemnější materiály a větší trvanlivost. To jsou vlastnosti, která nás charakterizují.

V druhé řadě jde o inovace produktů, hlavním trendem je digitalizace vzájemné komunikace mezi jednotlivými produkty. A v neposlední řadě je naší prioritou ochrana zdraví a dekontaminace po zásahu. 

Na co se Dräger v nových produktech zaměřuje?

V současné době má společnost kvalitní produkty, které mnohdy fungují samostatně, nezávisle jeden na druhém.

Nová priorita firmy je komunikace jednotlivých produktů dohromady v jednom celku.  Systémově jsou propojené tak, aby mohl hasič zasahovat bezpečněji a efektivněji.

Přístroje mají v sobě zabudované Bluetooth, komunikují mezi sebou a posílají informace dál.

V online režimu je nyní možné sledovat celý průběh zásahu ještě před příjezdem na místo zásahu a je tak možné vyhodnotit nejlepší strategii. Nové technologie také nabízejí naprostý přehled o hasičích, kde se nacházejí, jak jsou na tom z hlediska zásob vzduchu a kolik času jim zbývá pro opuštění dekontaminovaného prostředí.

Další dlouhodobý trend se zaměřuje na hygienu, čištění, zdraví hasičů a údržbu a správnou péči o zařízení. Udržování výstroje v bezvadném stavu dává možnost jejího dlouholetého využití.

Kdy budou nové technologie k dispozici, kde je můžeme vidět a případně zakoupit?

Nové technologie, které nyní představujeme tady na veletrhu Interschutz, budou uvedeny na trh začátkem roku, nicméně většinu z nich je možné zakoupit již nyní a jsou k vidění právě díky takovýmto veletrhům

V první polovině příštího roku bude uvedena na trh termokamera umístěna na přilbě, s displejem přímo v masce hasiče a s responzivním systémem FIREGround, který umožňuje vzdálené monitorování a hlášení o zásazích.

Samozřejmostí u nás je možnost prezentace produktů potenciálním zákazníkům a zaškolení k jejich použití.

Jak hodnotíte vybavenost českých hasičů oproti zahraničí?

Myslím si, že v současné době není až tak velká propast ve výbavě českých a zahraničních hasičů.
I u českých hasičů se stále více setkáváme s velkým zájmem o sledování trendů a obnovu technologií.

Hasiči v Česku dokáží ocenit kvalitu společnosti Dräger, která má na českém trhu velmi výsadní postavení. Je to dáno hlavně komunikací se zákazníkem a péčí o zákazníka. Produkty jsou do značné míry stejné pro celý trh, jen se liší v lehké úpravě barevného provedení.  

V čem je Dräger jiný než zbytek trhu?

Nejde nám primárně o prodej produktů jako takových, i když je to důležité a chceme mít produkty, které jsou nejlepší na trhu za dostupné ceny, ale o celý soubor. S produkty nabízíme komplex služeb počínaje edukací zákazníka.

V České republice máme autorizované tréninkové středisko pro celou střední Evropu Dräger Akademie, kde trénujeme zákazníky. Můžou se zde potkávat a sdílet své zkušenosti.

Stavíme tréninkové polygony. Pomáhali jsme s výcvikovými prostorami ve Zbirohu, který je připraven pro trénink a vyhodnocení zásahu. Tyto prostory jsou vždy unikátní a vznikají zákazníkovi na míru.

Nejsme jen dodavatelem, ale hlavně partnerem. Vzděláváme zákazníky o globálních trendech a ukazujeme směr, kterým se trh ubírá. Každý z produktů je upravován na základě zpětné vazby od zákazníka. Přilba HPS 7000 je vyráběna v ČR v závodě v Klášterci nad Ohří a málokdo ví, že konstrukce a řada vylepšení u této přilby vychází z podnětů od českého Hasičského záchranného sboru. HPS 7000 je globální produkt prodávaný po celé planetě a jeden z prodejních hitů firmy.
Dá se tedy říct, že se český hasič podílel na světově úspěšném produktu. Je to tedy produkt od hasičů hasičům.

Na všechny produkty společnosti se můžete podívat v našem živém vysílání, kdy nás stánkem provedl obchodní manažer, Ing. Pavel Chovančík.

Zpět

Další zprávy: technika, Celá ČR